Den store guide: Vælg det rigtige webhotel

Som hjemmesideejer er et webhotel måske ikke lige, det første man tænker på. Ikke desto mindre er det essentielt. Intet webhotel betyder nemlig ingen hjemmeside. Er man ikke så teknisk vidende, vil mange af de informationer man får, når man bestiller et webhotel dog ikke give synderligt meget mening. Derfor har vi lavet denne artikel, hvor vi kommer med nogle af de ting, som du bør kigge efter, når du skal vælge dit nye webhotel.

Hvad har jeg brug for?

Det første du skal gøre, inden du skal vælge dit nye webhotel, er at finde ud af, hvad du egentlig har brug for. Køber du et for lille webhotel vil din hjemmeside blive langsom, og køber du et for stort webhotel, vil du betale for mange penge. Derfor skal du finde en balance. Tænk over, hvor mange daglige besøgende du har på din hjemmeside. Har du under 500 daglige besøgende, vil du sagtens kunne klare dig med de billige webhoteller. Det er mere, hvis du skal have mange besøgende på samme tid eller konstant over en hel dag, at det kan give problemer. Overvej også, hvor mange e-mailadresser du skal bruge. På nogle mindre webhoteller er der nemlig begrænsninger.

Dyrt eller billigt webhotel?

Der er stor forskel på priserne på webhoteller. Der er nogle webhoteller, der koster mange hundrede kroner om måneden. Langt de fleste hjemmesideejere kan klare sig med de webhoteller. Faktisk er der ofte rigtig mange gode features inkluderet i dem. Du kan for eksempel få en gratis kuponkode til AdWords, ligesom du kan have ubegrænsede besøgende. Er du i tvivl omkring, hvad du skal starte med? Så start hellere ud med et lidt billigere webhotel. Så kan du altid opgradere. Du kan altid logge ind og se, hvor meget der bliver brugt. Herfra er det nemt at opgradere.

Sammenlign altid priser

Du bør aldrig gå med det første og det bedste. Du bør altid sammenligne priserne. Da et webhotel er en fast udgift, er det et godt sted at spare penge. Ud over priser skal du også altid kigge på de nuværende kunders oplevelser med firmaet. Hvad skriver de i deres brugeranmeldelser? Det er vigtigt at læse, for du kan hurtigt se et mønster i for eksempel oppetid, service med mere. Det kan også være, at du kender nogle i dit netværk, hvor du kan forhøre dig omkring service med mere. Det er vigtigt, at kunne få hjælp med de basale ting, hvis det it-mæssige ikke lige er din spidskompetence.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *